Chcete-li do hry The Sims 2 zadat kódy pro usnadnění nebo pro přístup ke zvláštním funkcím, otevřete nejprve příkazovou konzolu současným stisknutím kláves Ctrl+Shift+C. V kódech jsou rozlišována malá a velká písmena. Lze použít například následující kódy:
-
help: Výpis všech kódů ve hře.
-
help [kód]: Zobrazí informace o konkrétním kódu.
-
exit: Zavře okno pro zadávání kódů.
-
expand: Zvětšení nebo zmenšení okna pro zadávání kódů.
-
moveObjects on/off: Vypíná půdorysné omezení při umisťování objektů v režimu nákupu a výstavby. Vypíná omezení nástroje Ruka při práci s používanými objekty nebo objekty, které za normálních okolností nelze přemísťovat. Při použití tohoto kódu může docházet k problémům s herními prvky, hledání cest, generování a manipulaci se skrytými objekty atd. Pozor, tento kód umožňuje odstraňovat objekty, které za normálních okolností odstranit nelze, například Simíky, poštovní schránky a popelnice. Odstraníte-li tyto objekty, neexistuje způsob, jak je vrátit zpět, proto buďte opatrní!
-
aging –on/off: Zabraňuje stárnutí Simíků. Může dojít k narušení pečlivě nastavené herní rovnováhy a malý Pepík nikdy nevyroste, proto tento kód používejte opatrně.
-
autoPatch -on/off: Pomocí tohoto kódu můžete znovu zapnout zobrazování upozornění, pokud je k dispozici aktualizace hry Sims 2. Použijte příkaz Autopatch on a přejděte do prohlížeče vlastního obsahu (malé tlačítko se sněhovou vločkou na UCP v sousedství). Je-li k dispozici aktualizace, zobrazí se dotaz, zda ji chcete stáhnout.
-
slowMotion [hodnota]: Kód slowMotion vyžaduje jeden parametr - nastavení "pomalosti" (například slowMotion 4). Tato hodnota je v rozsahu 0 až 8, kde 0 je normální rychlost a 8 je nejpomalejší rychlost.
-
boolProp enablePostProcessing true/false: Umožňuje použití kódů pro dodatečné zpracování (viz níže), které jsou užitečné při vytváření filmů (viz také níže). Tento kód je možné úspěšně použít, jen pokud máte grafickou kartu podporující funkci stínování pixelů (pixel shaders). Použijete-li tyto kódy a vaše karta stínování pixelů nepodporuje, pak obrazovka s největší pravděpodobností částečně zčerná a normální zobrazení bude možné obnovit teprve vypnutím kódu "enablePostProcessing". Jestliže zapnete dodatečné zpracování a filmové scény, může při přehrávání filmových scén docházet k nežádoucím grafickým efektům.
-
bloom [r g b x] (rgb je barva) (x je hodnota "rozkvetení") [0.0 - 1.0]: Tento kód přidá efekt rozmazání, podobně jako při vzpomínkách hlavních hrdinů v komediálních seriálech. Tento kód funguje, jen pokud je nastaven kód boolProp enablePostProcessing na hodnotu true.
-
vignette [středX středY X] (X je faktor viněty) [0.0-1.0]: Přidá efekt rozmazání z nastaveného středu. Zadáním kódu "vignette 0.5 0.5 0.5" dosáhnete mírného rozmazání u okrajů obrazovky. Nastavení "vignette 0.5 0.5 1.0" je maximální rozmazání okrajů. Tento kód funguje, jen pokud je nastaven kód boolProp enablePostProcessing na hodnotu true.
-
filmGrain [hodnota] [0.0-1.0]: Obrazovka bude zrnitá, podobně jako film. Tento kód funguje, jen pokud je nastaven kód boolProp enablePostProcessing na hodnotu true.
-
letterBox [hodnota] [0.0-0.4]: Nastaví efekt širokoúhlého zobrazení. Tento kód funguje, jen pokud je nastaven kód boolProp enablePostProcessing na hodnotu true.
Terraintype desert/temperate – toto může být použito pouze v pohledu na sousedství a přepíná mezi dvěma typy terénu